Rehvid - mustad kummist rõngad, mis oma lihtsast olemusest hoolimata maksavad alati rohkem, kui rahakott lubab

Möödunud on taas kord üks ebatraditsiooniliselt pikk nädalavahetus, mis oli nii mõnelegi meie klubi liikmele seotud autospordiga. Pikk sellepärast, et algas kõik juba reedel - Eesti taasiseseisvumispäeval, mil anti start Rapla rallile. Kuna tegemist on "suure" ralliga, siis sõitmas meid seal veel näha ei saa, küll aga korraldajate ja ajakirjanike meeskondades. Valmar oli sellel võistlusel jällegi side-organiseerimise etteotsa rakendatud. Nagu ta ise kommenteeris: "näpu annad, siis võtavad vähemalt pool keha kohe ära Tongue out." Nagu ka kuulda oli , pidi juba järgmise, Mulgi ralli kutse kusagil kirjakastis ootel olema. Niisiis Valmar organisaatorite ridades, mina fotograafina raja ääres. Nii möödusid reedene õhtu ja terve laupäevane päev.

Pildisaaki Rapla rallilt on võimalik vaadata rally.ee galeriis.

Pühapäeval oli ees ootamas üks hooaja huvitavamaid võistlusi - Vao külaseltsi poolt organiseeritav iga-aastane nn. suvelõpuvõistlus, 1+1 formaadis peetav "Vao ülestõus". Ootused olid võistlusele suured. Eelmisel aastal toimus seal hooaja ainukene katkestamine rehvide purunemise tõttu. Sel aastal tahtsin kindlasti tulemuse kirja saada. Seda enam, et 4WD väga hõredalt seekord esindatud oli. Koos minuga kokku 3 võistlejat. Olgu etteruttavalt öeldud, et ega seekordki katkestamine kaugel polnud aga läks õnneks. Sellest vahejuhtumist mõne hetke pärast. Samuti õnnestus kohale meelitada meie klubi punane Seat koos Rene ja Marek'iga. Neile oli see rahvasprindi sarjas debüütvõistluseks. Ja tulemuste poolest mitte üldse halb. Marek saavutas 2WD-suurte klassis seitsmenda ning Rene 15. koha. Eriti ei olnud nad rahul oma rehvivalikuga - sõitsid nii, et ees olid kruusarehvid ning taga tänavasõidu omad.

Aga nüüd siis minuga juhtunud väikesest intsidendist. Juhtus kõik Vao katse teisel läbimisel. Kuni 10. šikaani läbimiseni oli kõik ilus. Enne 11. takistust panin veel sisse 3. käigu ja enne šikaani vahetasin tagasi 2-le ning pidurdamise ajal sattusid juhipoolsed rattad kraavi servale ning läinud ta oligi. Maandusin kraavis. Õnneks läks kõik hästi. Auto jäi ratastele, kuigi ümberminekust ei jäänud palju puudu. Esimene ratas oli igal juhul juba õhus ja tõenäoliselt oleks mõni suurem tuuleiil ka auto ümber lükanud. Kui autost välja ronima hakkasin, ei ulatunud jalad esimese hooga kraavi põhjagi. See ehmatas küll ära. Kui hoog oleks veidikenegi suurem olnud, poleks auto olnud mitte külili vaid katusel. Kraavis istusin ikka nii sügaval, et järgnenud 4WD startijad - Toomas ja Helmet mindi üldse tähelegi ei pannud. Välja üritati minu autot algul maasturiga tõmmata kuid edutult. Siis toodi kohale traktor. Traktoriga siis sikutati tagant ning maasturiga hoiti esimesel otsal pinget peal, et auto ümber ei läheks. Nii ta sealt kraavist välja tuligi. Lõpp hea - kõik hea. Auto täiesti ilma vigastusteta, välja arvatud üks lahtine stangenurk ees, mis hooldusalas kaablisidemega jälle kinni sai tõmmatud. Teine voor läks seepärast "vett vedama", ning kolmandas pidin kindlalt tulemuse kirja saama. See õnnestuski ja vastutasuks auhinnaline 3. koht 4WD klassist.

Vao 2. katse lõpp. Foto: Tiina Ehrbach

Tavaliselt ma küll ebaõnnestumisi üles ei riputa aga seekord võiks. Senini pole avariid nii napilt veel läinud. Vaadake ka seda väljasõiduga lõppenud videod seest poolt:

Mareki Ervita esimene katse. Konkreetne näide kui ikka rada meeles ei seisa!

Mareki Vao III katse ja IV tulemus!

Tulemused: http://www.rally.ee/documents/rhs20100822_vao_res.pdf

   

Registrikood: 80303625
Kasari küla, Lääne-Nigula vald
90605 LÄÄNEMAA

© MTÜ KR RACING   2009 - 2023