Kiiver - ümmargune pea kaitsmiseks mõeldud ese; kiirel poeskäigul asendab hästi ostukorvi

Valmar Gilden - Jüri Hinsberg. Foto: Anu Kuusk

Sel aastal peeti Addinol Lääne-Eesti rahvaralli II Martna ja Kullamaa valla teedel võistluskeskusega Kirna töökoja õuel. KR Racing klubi oli esindatud üle hulga aja jälle 2 ekipaažiga. Traditsiooniliselt Kaido ja Edy 4WD klassis ning oma rahvaralli debüüdi tegid Valmar ja Jüri 2WD-S klassis.

Tõe huvides peab muidugi mainima, et Jürile polnud see mitte esimene rahvaralli. Aastaid tagasi on ta selle alaga tegelenud ning 10 aastat tagasi istus viimati kaardilugeja kohal. Nii et kui Valmari puhul saab rääkida esimesest tõsisest rahvaralli võistlusest, siis Jürile oli see pigem nagu "tagasitulek".

Ilma poolest oli väljas vananaistesuvi. Temperatuur suhteliselt kõrge, eriti siis kui päike väljas oli. Vahepeal tuli ka mõni piisk vihma aga mitte eriti märkimisväärses koguses. Tuul oli kohati päris tugev, mis lennutas ka stardis olnud AKP märke. Ralli sõideti karussell süsteemis ning läbiti 8 lisakatset. Kokku startis 79 võistkonda - sellest 13 4WD-s ja 15 2WD-S.

Valmar ja Jüri tegid väga tubli sõidu kui väikesed tehnilised viperused röövisid võimaluse tõusta poodiumile, kuigi ajaliselt olid nad täiesti esikolmiku konkurentsis. Saatuslikuks sai neile SS3, mis oma rajakatte omaduste poolest oli kõige hullemas seisus. Rada täiesti sügavas rööpas ja raputas päris korralikult. See raputamine Golfile ka saatuslikuks sai, kui ta ühel hetkel lihtsalt rajale seisma jäi. Meestel kulus 4 minutit, et aru saada, milles viga ning see kõrvalda. Probleem seisnes kütusepumba relees, mis raputamise tõttu oli pesast välja tulnud ning bensiinipumba seisanud. Sinna läksid siis lootused kõrgele kohale, sest seda 4 minutit sellises konkurentsis tagasi sõita pole võimalik. Teine mure tekkis teise ringi lõpul, mil Golfil murdus mootorikäpp ja mootor liikus sellisesse asendisse, mil jala gaasipedaalilt tõstmine ei vähendanud auto liikumise kiirust - gaasitross oli lihtsalt nii pinges. Seda viga küll parandada polnud võimalik aga Valmaril-Jüril õnnestu ralli siiski lõpuni tulla. Koht üldtabelis kahjuks 69. ning klassis 13. Rahul olid mehed siiski nende katsetega, mis õnnestus korralikult sõita. Näiteks SS1 lõpetati klassi 4. ajaga, SS4 - klassi 2. aeg, SS5 - klassi 4. aeg, SS6 - 2WD-S klassivõit ja SS7 - klassis 3. aeg.

Ega Kaidol ja Edyl palju paremini ei läinud. Kuna autole sai vahetult enne võistlust peale pandud olude sunnil väiksem turbo, siis sellega harjumine võtab veidike aega. Kõige paremini tulid välja esimesed katsed. SS3 saime ühe tünnikaristuse ning elasime üle kerge ärevusmomendi, mil auto asfaldiosal otse metsa poole tahtis minena hakata. Õnneks küll juhitavus taastus õigel ajal. SS4 lõikasime ühte kurvi liiga sisse ning sõitsime üle kännu, mis küll esialgsel vaatlusel midagi ära ei lõhkunud. SS7 õnnestus saada pihta põhupallile, mis juhipoolsel küljel tegi puhta töö - küljes pole ei peeglit ning esitiib ka lömmis. SS8 oli 2 korral situatsioon, kus päike paistis niimoodi silma, et sõita ei näinud ning tuli hoog täielikult maha lasta. Lõpptulemus üldarvestuses 34. ning klassi sees õnnetu 13. Seda siis 20 sekundilise karistusega.

Nii kulges selle hooaja viimane rahvaralli.

Ametlikud tulemused

Kaido

   

Registrikood: 80303625
Kasari küla, Lääne-Nigula vald
90605 LÄÄNEMAA

© MTÜ KR RACING   2009 - 2022