Sekundikümnendik - ajaühik, mis jäi eraldama sind ja kõrgemat kohta

Saul-Nõuakas Tapa rahvaralli kiiruskatsel. Foto: Remo Kuningas

Laupäeval Tapa linna päevadega samal ajal peetud rahvaralli Uno Aava karikale kuulus nii EAL kui ka Igaühe Terviseklubi sarja. Võistlust alustas 79, lõpuni jõudis 59 ekipaaži. Sõideti karussell režiimis.

Hommik algas ärevalt. Kõigepealt hakkas hommikul sadama, mis küll Tapale jõudes oli järele jäänud. Teine hetk oli see, kui kaardilugeja helistamise peale toru ei võtnud. No ja kui lõpuks võttis, siis selgus tõsiasi, et tal kohe kuidagi kohale tulla ei õnnestu. Seega oli kaardilugejata ning algas paaniline otsimine mööda platsi, kas keegi oleks nõus seda ülesannet täitma. Kohapealt oli sellise isiku leidmine keeruline, kuna kõik võistlejakaarti omavad isikud olid juba võistlemisega hõivatud. Õnneks oli kellelgi Kati Nõuakas'e telefoninumber ja kuna ta ise ei võistelnud, leidsingi omale selleks võistluseks kellegi kõrvale. Lugemise kohta ütlesin, et lugegu nii nagu Alar talle loeb. Peaks ütlema, et selle ülesandega sai Kati väga hästi toime. Algul tulid küll ülesõidul mõned apsud sisse aga see käib asja juurde.

Algas võistluspäev Vahakulmu katsega. Esimesel läbimisel sai rahulikult võetud ning välja sõidetud aeg 2:55,0 oli klassi 8. ning üldis 22. Teist läbimist sai juba kiiremini sõidetud, ajaparandust veidike üle 10 sekundi ning kohad vastavalt 7. 4WD klassis ning 9. üldis. Järgmisena tuli läbimisele Neeruti katse. Kuna puud olid rajale päris lähedal, võtsime rahulikumalt ning ajad vastavalt 2:59,5 ning 2:49,8. 1. osa lõpetas 2 korda läbimist Tapa krossirajal. Kuna ise seda kunagi sõitnud polnud, ütlesid teadjamad, et see on vastupidi tavapärasele. Esimene läbimine 1:24,9 ning teine 1:24,0. Nii oligi esimene osa, 6 lisakatset ning 76,3 km selja taga. Ees veidi üle 2 tunni hooldusaega.

Üldiselt 1. osa kokkuvõtteks olime algul 4WD-klassis 6. kohal ning edestasime Mazdal sõitnud Vene/Ats ekipaaži 3 sekundiga. Kui aga toodi karistused, langesime 10 sekundise karistusega 7. ning kaotasime Mazdale 7 sekundit. Karistus siis selle eest, et SS1 1. šikaan osutus oodatust libedamaks ning viimasest tünnist sõitsin valelt poolt, vältimks sellele üldse otsasõitu. Lisaks oli SS6 stardis ära lagunenud summuti ning Subaru tegi ikka päris tõsist rallika häält. Kuna kõik tükid seisid siiski kindlalt küljes, sõitsime selle läriseva autoga edasi. Vahepeal hoolduse ajal tuli ka väike sabin vihma aga mitte midagi märkimisväärset. Selleks ajaks kui alustasime teise osaga, olid teed juba kuivad.

SS7 ja 8 Karkuse olid äärmiselt mõnusad ja kiired katsed. Esimese läbimise 3:13,3 andis üldarvestuses 21 aja, teine läbimine ajaga 3:04,1 oli absoluudis 9. Mõlemad läbimised 4WD klassis 7. SS9 ja 10 Kiku olid samuti mõnusad, laiad ja kiired. Ajaliselt 3:06,8 ning teisel korral 2:59,0. Mulle isiklikult kõige vähem sobisid viimased SS11 ja SS12 Vohnja. Seal oli osaliselt asfaltkatet ning angaaride vahel tiirutamist. Samuti magasime maha esimesel läbimisel ühe mahapöörde ja pidime tagurdama. Seda andis tunda ka aeg 3:52,6 oli absoluudis 52. Teisel korral ajaparandus tuntav kuna sellist viga enam sisse ei tulnud. Siiski 3:27,8 ajaga absoluudis vaid 30. koht. Üldkokkuvõttes ajaks 34:11,4 ja koht absoluudis 26.; 4WD klassis 9 alustanu seal 7. Viimaseid katseid varjutas ka veel mure, et kas ikka jätkub kütust finišisse jõudmiseks. SS11 stardis oli näidik sisuliselt 0-s ja lõpus viskas korraks kütusetule põlema. Pärast SS12 lõppu põles tuli juba pidevalt. Õnneks jätkus kütust piisavalt lõpetamaks ralli edukalt.

Suured tänud Katile, tänu kellele ma üldse starti tulla sain. Loodetavasti sai ta kogemuse võrra rikkamaks nii kaardilugemise kui ka 4WD auto suhtes ning ei kahetse sportlikult veedetud päeva.

Ametlikud tulemused.

Kaido

   

Registrikood: 80303625
Kasari küla, Lääne-Nigula vald
90605 LÄÄNEMAA

© MTÜ KR RACING   2009 - 2023