Kiiver - ümmargune pea kaitsmiseks mõeldud ese; kiirel poeskäigul asendab hästi ostukorvi

Laupäeval toimus MTÜ KR Racing jaoks järjekordne suursündmus - peetud sai Buderus Kasari rahvasprint. Korraldusliku poole pealt võiks kommenteerida asja nii, et õnnestus ettevõtmine päris kenasti. Eriti kui arvestada asjaoluga, et kogu korraldusmeeskonnal puudus sedavõrd suure võistluse korraldamise kogemus. Tõsi, varem olime hakkama saanud jäärajavõistluse pidamisega. Ajakava suutsime jälgida suhteliselt täpselt, planeeritud logistika pidas paika ja mingeid suuri prohmakaid õnneks polnud. Ilmataadiga sai ka päris hea kokkulepe saavutatud. Kui laupäeval Tallinnas sadas nii kõvasti, et osa tänavaid sulgeda tuli, õnnestus meil võistlus läbi viia täiesti kuiva ning mittetolmava rajaga.

 

Nii mitmegi võistleja arvates päris tehniline võistlusrada oli mandaatkomisjoni töö alguseks kella 8.00-ks täielikult maha märgitud. Registreerimisaja lõppedes ilutses stardinimekirjas 40 võistleja nimed. Oli nii neid eelregistreerunuid, kel erinevatel põhjustel kohale tulla ei õnnestunud kui ka neid, kes end kohapeal kirja panna otsustasid. Rada läbiti algul 0-auto järel kolonnis, et kõik võistlejad näeksid, kuidas toimub starti saamine ning ülesõit finišist hooldusalasse tagasi. See "hanerivi" tehtud, saigi asuda võistlussõitude kallale.

Noorte klassis osutus kiireimaks Nissan Sunnyl võistelnud Martin Kutser, kes edestas Karl Martin Volverit (Honda Civic CRX) ning viimase vooru tehnilise rikke tõttu katkestama pidanud Kasper Koosat, kes samuti võistles Honda Civicul. Naistest kuulus võit Sirje Potiseppale (Nissan Sunny GTi), kellele järgnesid Margit Mäekivi (Honda Civic Type-R) ning Marin Aarn (VW Golf). Mossede klassis kiireimat sõitu näidanud Marko Kukuškin nimetas rada väga tehniliseks. "Nuriseda pole siin midagi, kõigile on tingimused võrdsed," kommenteeris mees tingimusi. Teise koha väärilised punktid sõitis mossedel välja Urmas Roos, kolmanda Kalle Kruusma. SU klassis oli kohal 7 võistlejat, kellest kiireim oli Marek Haiba VAZ 21073-l. Teise koha saavutas Rain Villo VAZ 2101-l ning virtuaalse poodiumi kolmadale astmele astus Ott Mesikäpp, kelle võistlusautoks oli Rainer Ausi VAZ 2105. 2WD väikeste klass ristiti kohapeal kommentaator Marti Rillo poolt Hondade klassiks. Tõsi ta oli - 7 sõitjast 6 võistlusmasinaks oligi Honda Civic. Kaarte segama tulnud Taivo Sisas Lada Samaral saavutas 3. koha Silver Sõmeri ning Taavo Tigase järel. Kõige osavõtjaterohkemas 2WD-S klassis läks rajale 10 võisteljat. Õnn soosis seekord "omanimelisel" sprindil Enn Kasarit (Honda Civic Type-R). Talle järgnesid Taivo Rooger (VW Golf) ning Argo Nurs (BMW 325i). Päeva kiireim aeg sõideti oodatult välja 4WD klassis sõitjate poolt. Võidu võtnud Mitsubishi EVO 6-l võistelnud Aiko Aigrol kulus viimses voorus raja läbimiseks 2:16,45. Teise koha saavutas Kristjan Peegel Subaru Imprezal ning kolmanda Mait Pikkof Mitsubishi Lanver EVO 9-l.

"Eks kõige keerulisem oligi vist 4WD klassis sõita. Teadaolevalt ei kipu need autod just mitte kõige parema pöörderaadiusega olema aga šikaanid tuli teha suhteliselt kitsad. Muidu oleks rada liiga kiireks ja võimalik et ka ohtlikuks muutunud," kinnitas võistluse ohutusjuht ning raja 0-autol läbinud Kaido Saul. "Looduslikke häid kuve on sellel rajal keeruline leida ja kahjuks paremat rada seal väga võtta pole. Tuleb leppida sellega. Kõik katkestamised võistlusel olid tehnilist laadi. Enamasti ei pidanud vastu kas veovõllid või käigukastid. Väljasõite polnud, see on positiivne."

Tänada tuleks kõiki, kes võistluse korraldamisele õla alla olid nõus panema - Buderus, Lihula vald, Üdruma autoteenindus, Hepa tanklad, Photopoint, Pepsi, Marutigu reklaamtööd, Saku Läte, Rixcar ja GoPro kaamerad.

Videokokkuvõte, mis sisaldab kaadreid nii raja äärest kui ka rajalt endalt läbi võistleja silmade.

Üks keskkonda Youtube üles laetud video.

Veel pealtvatajate filmitud videosid: Video1 (1. voor) ja Video2 (2. voor)

4WD klassi võitja Aiko Aigro EVO 6-l. Foto: Jan Niilo

   

Registrikood: 80303625
Kasari küla, Lääne-Nigula vald
90605 LÄÄNEMAA

© MTÜ KR RACING   2009 - 2024